Lättaste pajen

LÄTTASTE PAJEN


Det här behöver man:

 

175 g margarin

3 dl vetemjöl

1 dl strösocker

1 krm salt

½ tsk bakpulver

bär eller frukt

 

 

Så här gör man:

 

1. Sätt ugnen på 225 grader

2. Smält margarinet i en kastrull på svag värme

3. Blanda mjöl, socket, salt och bakpulver i en bunke

4. Häll i det smälta margarinet och blanda alltsammans med hjälp av en sked eller gaffel

5. Fördela degen med sked i pajformen. Se till att den går upp runt kanterna

6. Lägg på bär eller frukt

7. Grädda pajen ca 25 min. Servera den ljum, gärna med en skål löst vispad gräddet till.




Taget från en av mina pajformer. Receptet är tryckt på glaset.

Den här pajen har jag gjort många gånger och det tar inte mer än 10-20 min att blanda ihop allt och sätta in den i ugnen. Och den blir jättegod! Jag brukar lägga äpplen på pajen, men ska nog testa med något annat nästa gång.


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0