29

En gammal man hittade en magisk lampa på stranden. Han tog upp den och en ande dök upp.
"Eftersom du har befriat mig, får du önska vad du vill", sa anden.
Mannen funderade ett ögonblick. "Min bror och jag hade ett våldsamt gräl för 30 år sedan, och han har inte pratat med mig sedan dess. Jag önskar att han äntligen kunde förlåta mig."
Det hördes en knall som av ett åsknedslag. "Din önskan har blivit uppfylld", sa anden. "Faktum är att de flesta skulle ha bett om rikedom eller berömmelse", fortsatte han, "men du ville bara ha din brors kärlek. Är det för att du är gammal och döende?"
"Inte alls!" svarade mannen. "Men min bror är det - och han äger ungefär femhundra miljoner."

Kommentarer
Postat av: julia z

jättefin blogg!

Hur har din dag varit ? =)

kram julia

2009-12-29 @ 02:15:46
URL: http://juliazedig.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0